Deze website is verhuisd naar www.madebyjessica.nl
Effectieve tips voor het optimaliseren van je website. Grote kans dat je concurrent deze (nog) niet toepast.
Wat een een goede Title Tag voor jou doet:
- Je bespaart geld (je hoeft geen dure adwords campagne te starten en geen dure bureau’s inschakelen).
- Het heeft direct effect
- Het genereert meer bezoekers
- Je wordt beter gevonden
Grote kans dat je concurrent deze tips (nog) niet toepast.
Doe-het-zelf-tips voor het optimalisatie
Je kan je website makkelijk zelf optimaliseren in vijf stappen.
- Meta Title tag
- Meta Description
- Bodytext
- Alt tags (foto’s en plaatjes)
- Social Media
Wat is Meta Title Tag
Je Title Tag is de eerst stap in de goede richting naar het optimaliseren van je website. De Title Tag is de unieke titel van de pagina die precies vertelt waar die pagina over gaat. Iedere pagina van je website moet een unieke Title Tag hebben. Title tag is de regel die vetgedrukt en onderstreept staat bij de zoekresultaten. De tekst onder de streep heet Meta Discription.
Uitleg aan de hand van een fictieve Mental Coach uit Huizen
Henk Jansen, heeft een praktijk Henk Jansen Mental Coaching in Huizen. Henk heeft sinds twee jaar een website, maar hij is een beetje teleurgesteld over de bezoekers die zijn website hem opleveren. De buurman van Henk heeft aangeboden hem te helpen.
Analyse van het het probleem
Henk Jansen heeft met de homepage van zijn praktijk als Title Tag “Henk Jansen” staan. Deze Title Tag is niet voldoende om klanten te verleiden en zijn website door Google te laten indexeren op “Mental Coaching”.
Oplossing
De Meta Title Tag van de homepage wordt aangepast. “Henk Jansen” naar “Mental Coaching Huizen: de weg naar succes“. Zo’n simple aanpassing heeft directe gevolgen voor het beter gevonden worden en trekt ook meer bezoekers aan. Dit is omdat Mental Coaching Huizen belangrijke keywoorden, en je weet direct waar de website over gaat.
Hoe kies je een goede Meta Title Tag
Een Title Tag kies je niet zomaar. Hier moet je goed over nadenken. In het geval van Henk Jansen, zijn ze samen gaan zoeken welke keywoorden veelal gebruikt worden. Google heeft hier een gratis tools voor. Je kunt ook vrienden en bekenden vragen welke zoekwoorden zij zouden gebruiken.
Onderzoek naar de beste Meta Title Tags
- Hoe zoeken mijn potentiele klanten (met een of meerdere zoekwoorden)
- Zijn de klanten opzoek naar een oplossing en stellen ze daadwerkelijk een vraag
- Weten mensen al wat ze willen of zijn ze nog in de oriënterende fase
Aan de hand daarvan kan je een goede Meta Title Tag kiezen. Als je je met je praktijk richt op de lokale markt is het belangrijk de plaatsnaam of omgeving te vermelden.
Als je zelf zoekt op internet laat jij je beïnvloeden door de Meta Title Tag van de zoekresultaten?
bedankt voor het delen van uw ideeën